20 עובדות עובדות על ראש השנה שלא ידעתם

ראש השנה היהודי הוא היום הראשון בלוח השנה העברי. הכנו עבורכם עובדות על ראש השנה שאולי לא ידעתם.

  1. ראש השנה נחוג במשך יומיים שלמים גם בארץ ישראל בשונה משאר החגים שנחגגים במשך יממה אחת בארץ ישראל ויומיים בחו"ל.
  2. בערב ראש השנה נוהגים לעשות התרת נדרים, מבקשים מעשרה יהודים שיתירו לנו את כל הנדרים שנדרנו במשך השנה כל זה על מנת שלא להגיע עם חובות שאולי לא קיימנו במשך השנה.
  3. בימים הסמוכים לראש השנה מרבים בנתינת צדקה לנזקקים
  4. נוהגים לאמר סליחות לפני ראש השנה, ישנם קהילות ישראל שאומרים סליחות כל חודש אלול, ישנם קהילות שאומרים סליחות החל ממוצאי השבת הסמוכה לראש השנה (באם השבת הסמוכה חלה בערב ראש השנה ממש אז אומרים סליחות כבר מהשבת שלפניה כדי שיהיו לפחות ארבעה ימי סליחות). את הסליחות אומרים עד ראש השנה או בקהילות מסוימות עד יום כיפור.
  5. ראש השנה נקרא 'ראש' השנה היות שהוא היום הראשון בשנה והוא ממש הראש שלפיו תקבע כל השנה כמו שבגוף האדם הראש הוא זה שמכתיב מה יקרה עם כל הגוף.
  6. בראש השנה נברא האדם הראשון שממנו נולדו כל בריאות העולם, האדם כאשר נברא אמר לכל ברואי העולם בואו ונקבל את מלכותו של הקב"ה למלך.
  7. ראש השנה זהו יום קבלת מלכותו של הקב"ה על ידי כל ברואי העולם, בכל שנה הקב"ה מסלק את מלכותו מהעולם בערב ראש השנה ואז עושה חשבון האם הוא רוצה למלוך על העולם ואנחנו כנבראים אומרים לו שאנו רוצים שהוא ימלוך עלינו.
  8. תקיעת השופר מסמלת את רגע קבלת המלכות של הקב"ה כמלך העולם כמו שבהכתרת מלך גשמי להבדיל כאשר ממלכים אותו למלך תוקעים בשופר ככה בר"ה כאשר ממליכים את הקב"ה למלך תוקעים בשופר.
  9. בשני ימי ראש השנה תוקעים בשופר לפחות שלושים תקיעות ובבית הכנסת במהלך התפילה תוקעים 100 תקיעות שופר!!!
  10. בסיום התפילה תוקעים 30 תקיעות נוספות כדי לבלבל את השטן..
  11. גם מי שלא היה בבית הכנסת, צריך לשמוע את קול השופר אפי' תינוקות וילדים נוהגים שישמעו את קול השופר.
  12. בראש השנה הקב"ה דן את כל ברואי העולם (ממש כולם) החל מנבראים דוממים כמו אבנים ועפר, עצים וצומח, חיות ועופות וכמובן את בני האדם, כל נברא ונברא עובר לפי הקב"ה והקב"ה גוזר עליו את מה שיהיה עליו בשנה הקרובה – כמובן שנה טובה ומתוקה.
  13. נוהגים לעשות חשבון נפש על כל המעשים שעשינו במשך השנה ולראות מה הם המעשים שצריכים תיקון ולתקנם ובאם חלילה פגענו במישהו לבקש את סליחתו ולדאוג שיסלח לנו.
  14. בראש השנה אנחנו עושים 4 סעודות חג מלאות עם קידוש ואכילת חלות טעימות, יש מצוה לאכול בשר ודגים כדי לשמוח בחג המיוחד הזה.
  15. ישנם מיני מאכל מיוחדים שנוהגים לאכול בראש השנה: תפוח בדבש, תמר, רימון, גזר, סלק, ראש של כבש או של דג, דלעת, חלות עגולות. (הסבר על מיני המאכלים אפשר לקרוא במאמר שלנו 'מנהגי ראש השנה לילדים' צריך לצרף קישור).
  16. בראש השנה מרבים באמירת פסוקי תהילים כדי להוסיף בזכויות שלנו ויש כאלו שאפי לא מדברים שום דבר חוץ מאמירת התהילים ופסוקי התפילות.
  17. בראש השנה מאחלים איש לרעהו לשנה טובה תכתב ותחתם או אשה לרעותה לשנה טובה תכתבי ותחתמי לאמירת איחול זה יש משמעות רבה ודבר זה יכול בהחלט לגרום שאנחנו ניכתב לשנה טובה ומתוקה.
  18. בר"ה השנה הולכים למקור מים (בריכה טבעית/נחל או ים) ומקיימים את מנהג התשליך שבו מבקשים להשליך את העברות שלנו לים שהם חלילה לא יספרו במהלך ראש השנה. באם אין מקור מים טבעי באזור אפשר לקיים את מנהג התשליך גם ליד בריכה דגים או אקווריום אם דג. (הסבר מורחב יותר ניתן למצוא במאמר שכתבנו על מנהגי ראש השנה לילדים
  19. הימים שמראש השנה ועד יום הכיפורים נקראים עשרת ימי תשובה, ימים אלו מוקדשים לצורך חזרה בתשובה על המעשים שלנו והתקרבות לקב"ה.
  20. הזמן של חודש אלול משול לזמן שבו המלך נמצא בשדה ומדבר עם כל אדם ואדם והזמן של ראש השנה משול לזמן שבו המלך נכנס לארמונו וצריך ממש להתחנן כדי להיכנס אליו.

לסיכום

לאחר שלמדנו על העובדות המיוחדת של ראש השנה, נשאר לנו רק לאחל לכם 'שנה טובה ומתוקה'.
ניתן להזמין אותנו לפעילות מדהימה לילדים, פעילות שתסביר להם על המנהגים המיוחדים של ראש השנה וחגי תשרי פעילות שבה הם יוכלו ליצור בעצמם את מה שהם למדו.

שתפו באהבה
סדנאות חוויה יצירתית

סדנאות חוויה יצירתית

פעילות הסדנאות להכרת חגי ישראל הקיפה והגיעה ללמעלה מ-3537 נקודות בארץ ובעולם ומתרחבת בהתאם לחזון שהסברת הפנים והקניית הערכים בדרך נעימה ושמחה צריכה ויכולה להגיע לכל אחד ואחת. הסדנאות מופעלות במקצועיות ובהתאמה אצל כל המעוניינים בכך לרבות גנים, בתי ספר, מתנ"סים, קיבוצים, מושבים, רשויות, קהילות, חברות, ארגונים, עמותות, ירידים ופסטיבלים, אירועים ופעולות משפחתיות ועד לפעולות ממשלתיות וכלל ארציות.

סדנאות ופעילויות

יצירת נרות לכבוד שבת וחג סדנת יצירת נרות צבעוניים זוהי פעילות שמתאימה לילדים וילדות החל מגילאי כיתה ג' ומעלה, או לפעילות משולבת להורים וילדים. התוכן וההדרכה בסדנה, מותאמים לנושא העכשווי והמתאים לרמת הידע ולאופי הייחודי של המשתתפים. הנושא הנלמד בפעילות יצירת נרות עם ילדים יכול להיות קשור לשבת או לחג המתקרב ובא ואנו משלבים בו […]

יצירה לפורים: גביע מזכוכית למה עושים משתה בפורים? יצירת גביע למשתה פורים בצריבת חול היא יצירה לפורים שלא רואים כל יום. משתה פורים הוא אחד מארבעת המנהגים המיוחדים של חג הפורים:קריאת המגילה, מתנות לאביונים, משלוח מנות ועריכת "משתה ושמחה".אפשר אפילו לומר שזו המצווה העיקרית של חג הפורים,היא נמשכת לאורך כל היום וממנה מסתעפות שאר המצוות,שמטרתן […]

יצירה מפירות יבשים למה אוכלים פירות יבשים? סדנת יצירה מפירות יבשים לכבוד ט"ו בשבט,זוהי הזדמנות נהדרת להכיר את את המסורת של יהודי התפוצות,לאכול מפירות ארץ ישראל בחג האילנות. אך האמת היא שהמנהג המקורי הוא לא בדיוק לאכול פירות יבשים,אלא בעיקר פירות משבעת המינים ופירות של ארץ ישראל. אז איך נוצרה המסורת לאכול פירות יבשים? בעבר […]

הורדת קטלוג הסדנאות

בקטלוג זה ניתן לך מידע אודות הסדנאות הרלוונטיות לחודשים הקרובים.

לחצו על כפתור ההורדה להורדת הקטלוג

בקשת הצעה לפעילות

20 עובדות עובדות על ראש השנה שלא ידעתם

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

סדנאות יצירה פעילות לילדים בקיץ חגי ישראל

אכפת לנו מאוד

להעניק שרות מקצועי, מהיר ומסביר פנים, מהרגע הראשון של הקשר ועד לסיום הפעילות

בקשת הצעה לפעילות

20 עובדות עובדות על ראש השנה שלא ידעתם

פניה 20 עובדות עובדות על ראש השנה שלא ידעתם

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

למידה משמעותית + חוויה יצירתית

20 עובדות עובדות על ראש השנה שלא ידעתם

נקודות על הסדנא