רעיון למשלוח מנות

יש כמה דברים שמעסיקים אותנו לפעמים זמן רב, ומצליחים קצת להתחרות ביניהם מה יתפוס אצלנו תשומת לב וריכוז גבוה יותר, מצד אחד, הגיע הזמן כבר להחליט למה להתחפש לכבוד פורים, איזה תחפושת מיוחדת אפשר להלביש השנה, משהו מיוחד שיהיה קצת יותר מעניין ומצד שני עומדת לנו המשימה למצוא רעיון מקורי ומעניין למשלוח מנות.
אמנם לפי הלכה מספיק לתת משלוח של 2 מאכלים למישהו אחר (צריך להקפיד שבן יתן לבן, ובת תתן לבת), אבל ברוך השם, אנחנו אוהבים להדר במצוות, לעשות את זה כמה שיותר מוצלח ומיוחד. בשביל זה צריך להכין משלוחי מנות יוצאי דופן, משהו שאף אחד לא חשב עליו. כמובן, לתת את משלוחי המנות לכל מי שאפשר: שכנים, עמיתים לעבודה, לתת משהו מכובד לבוס וגם למורה או למנהל של הבית ספר של הילדים ובשביל זה צריך לחשוב על משהו מחוץ לקופסא, להמציא איזה שהוא רעיון למשלוח מנות מיוחד.
רגע לפני שניגש להכנת משלוח מנות. האם פעם חשבנו, מה הרעיון בכלל של משלוח מנות?, מה עומד מאחורי המצווה המיוחדת הזו של משלוח מנות? אנחנו סדנאות חסד וחינוך הכנו עבורכם רעיון למשלוח מנות.

יש כמה דעות בקשר לסיבה ולרעיון שעומד מאחורי המצווה של לתת משלוח מנות בפורים.
יש דעה המובאת בספרי הלכה, המבארת, שהסיבה לכך היא, כדי לשמח יהודי אחר ולהרבות כמה שיותר אהבה ורעות בין האנשים.
בשונה מכך, יש דעה נוספת המובאת בספרי הלכה, המבארת שהסיבה לכך היא בכלל אחרת לגמרי. פשוט כמו שבפסח יש מושג שנקרא "קימחא דפיסחא", שדואגים להוצאות החג למי שזקוק, כך גם בפורים המטרה היא שלכל אחד יהיה מה לאכול ואיך לחגוג את היום המיוחד הזה.

יש עוד דעה מכיוון אחר לגמרי, שאומרת שאחת המטרות של משלוח מנות זה לתקן את החטא שעברו היהודים בתקופת הנס של פורים. בכך, שהשתתפו במשתה של אחשוורוש הרשע. וכיום, על ידי נתינת משלוח מנות המורכב ממאכלים כשרים, אנחנו מתקנים את החטא ההוא.
יש גם השלכות הלכתיות הנובעות מההבדלים בקשר לסיבת ורעיון משלוחי המנות, אך נשמור זאת למאמר אחר.

יש כמה דברים שראוי לשים לב אליהם כבר כשמארגנים משלוח מנות מקורי. משלוח מנות צריך להיות עשוי דווקא (לפחות) משני מאכלים המוכנים לאכילה ולא יוצאים ידי חובה במתנות וחפצים אחרים.

יש המקפידים לשים אוזני המן כחלק מהמשלוח מנות. ויש כאלו שגם נהגו לצרף שקדים צבועים וביצים ריקות מעוטרות בשלל צבעים.
את המשלוח מנות חשוב למסור דווקא ביד ולא ליד הדלת כדי לצאת ידי חובה ואם אפשר, עדיף להעביר את המשלוח מנות באמצעות אדם נוסף, שיהיה שליח להעביר את המשלוח.

כדי לקיים את המצווה, חשוב לתת את המשלוח מנות דווקא ביום פורים ולא בליל פורים. יש המקפידים לתת משלוח מנות לכל אחד מהסוגים שיש בעם ישראל – לכהן, ללוי, ולישראל. בלוב למשל, כשקיבלו את המשלוח מנות ורצו להחזיר את הצלחת או המגש, היו מניחים בחזרה סוכר או ביצים כדי לא להחזיר ריק.

יש דבר נוסף שחשוב לזכור אותו, שכתוב בהלכה שעדיף להרבות במתנות לאביונים מאשר במשלוח מנות או בסעודת פורים.

קדימה, תכל'ס מה כבר אפשר להכין בצורה קלה ופשוטה?  דבר ראשון חשוב להבין ולהחליט מה התקציב שאנחנו רוצים להשקיע בהכנת משלוחי מנות בפורים, לכמה אנשים אנחנו רוצים לתת. אחרי שיהיה לנו קצת מידע ומספרים בראש נוכל לחשוב ולהחליט איזה משלוח מנות אנחנו נכין.
כיום, ברוך השם, יש שפע בחנויות ואפשר להרכיב לבד או לקנות משלוח מנות מוכן.

טיפ קטן לפורים

בדרך כלל אנשים שמקבלים את המשלוח מנות לא מחפשים לבדוק את גודל המשלוח המנות, עד כמה השקית ענקית ומנופחת. אם אתם מחפשים באמת לשמח את השני, עדיף שתכינו לו אפילו משהו צנוע יותר, אבל תצרפו לו מכתב מהלב, ככה הוא לעולם לא ישכח אתכם. את הממתקים אוכלים או שנותנים לילדים, אבל היחס והמכתב האישי נשארים לתמיד.

נסו ותופתעו.

אמנם על פי הלכה כדי לצאת ידי חובה של מצוות משלוח מנות, צריך לתת דווקא שני מאכלים, אך יחד עם זאת ובנוסף לכך, היו הרבה יהודים ואנשי תורה שנתנו כמתנה לכבוד פורים ספר או חיבור תורני שהם חיברו וגם לזה קראו משלוח מנות.
כתוב "שונא מתנות יחיה", זאת אומרת שלא נכון לקבל מתנות מאדם, אלא יש לסמוך ולבטוח בה'. אם כן, מדוע נכון לחלק מתנות – משלוח מנות, האם זה לא מסמל חוסר ביטחון בה'?
על כך אמר אחד מגדולי ישראל, בפורים היהודי עומד במעמד נעלה ביותר ולכן, קבלת 'מתנה' של משלוח מנות מיהודי שני אינה בסתירה לכך, ויותר מכך, זו מצווה.
אוקי, דיברנו הרבה. עכשיו זה לא הזמן לדיבורים, קדימה, לקחת משלוחי מנות שעומדים מוכנים ולחלק אותם לכל מי שתכננו.

מוכנים?

סדנאות פורים שלנו

1 - דירגו
הכנת מארז משלוח מנות צבעוני ויצירתי עם שלל ממתקים
7 - דירגו
סדנת אפיית עוגיות אוזני המן לכבוד חג הפורים בנושא “נס פורים”
8 - דירגו
יצירת רעשן לפורים בעבודת עץ מהנה וחווייתית עם תוכן עשיר ומרתק
4 - דירגו
סדנת הקלף וכתב הסת"ם מתאימה להפעלה לילדים, לבני נוער ולמבוגרים ✔️ התוכן וההדרכה מותאמים לגיל המשתתפים, לרמת הידע ולאופי הייחודי שלהם ✔️ בשל המחויבות ההלכתית ההתנסות בכתיבה הינה לבנים בלבד ✔️ לחצו על הסדנה לפרטים ותמונות »
15 - דירגו
סדנת יצירת קופת צדקה מזכוכית זוהי חוויה יצירתית ומיוחדת ✔️ נלמד על נושא החסד והנתינה שכולם מתחברים אליו – בצורה מותאמת למשתתפים ✔️ וניצור את הקופה בטכניקה של התזת חול וצריבה על הזכוכית ✔️ לחצו על הסדנה לפרטים ותמונות »
12 - דירגו
סדנת פמוטים מענפי עץ הזית היא סדנה ייחודית ומבוקשת מאוד ✔️ זוהי סדנה שלא קשה לעבוד בה וליצור תוצר משובח ומפואר – בכל גיל ✔️ ההדרכה והתוכן מותאמים ולמשתתפים והפעילות מיועדת לבנים ולבנות ✔️ לחצו על הסדנה לפרטים ותמונות »
שתפו באהבה
סדנאות חוויה יצירתית

סדנאות חוויה יצירתית

פעילות הסדנאות להכרת חגי ישראל הקיפה והגיעה ללמעלה מ-3537 נקודות בארץ ובעולם ומתרחבת בהתאם לחזון שהסברת הפנים והקניית הערכים בדרך נעימה ושמחה צריכה ויכולה להגיע לכל אחד ואחת. הסדנאות מופעלות במקצועיות ובהתאמה אצל כל המעוניינים בכך לרבות גנים, בתי ספר, מתנ"סים, קיבוצים, מושבים, רשויות, קהילות, חברות, ארגונים, עמותות, ירידים ופסטיבלים, אירועים ופעולות משפחתיות ועד לפעולות ממשלתיות וכלל ארציות.

סדנאות ופעילויות

יצירה מפירות יבשים למה אוכלים פירות יבשים? סדנת יצירה מפירות יבשים לכבוד ט"ו בשבט,זוהי הזדמנות נהדרת להכיר את את המסורת של יהודי התפוצות,לאכול מפירות ארץ ישראל בחג האילנות. אך האמת היא שהמנהג המקורי הוא לא בדיוק לאכול פירות יבשים,אלא בעיקר פירות משבעת המינים ופירות של ארץ ישראל. אז איך נוצרה המסורת לאכול פירות יבשים? בעבר […]

הדרכה עשירה ומרתקת מהם ארבעת המינים ומה מאפיין כל אחד מהם? נכיר את המינים השונים, את המקור שלהם בתורה ומה הם מסמלים ונמחיש כיצד אוגדים את המינים יחד ומנענעים אותם כדי לסמל את השפע המגיע אלינו מכל צד ופינה. תוכן ערכי ומותאם אליכם ארבעת המינים מסמלים סוגי אנשים שונים וכשם שאי אפשר לוותר על הערבה […]

הדרכה עשירה ומרתקת מהי מזוזה ומהו בית המזוזה? נלמד על המשמעויות של המזוזה, מדוע אנו רוחשים כלפיה חיבה מיוחדת ומהי הסגולה שיש בה לשמירה והגנה שלכן נוהגים יהודים לנשק את המזוזה בחיבה ובאהבה. תוכן ערכי ומותאם אליכם המזוזה היא הקלף עליו כתובה פרשת "שמע ישראל" והיא משמשת כ"סמל מעמד" ומבטאת את הקשר שבין כל יהודי […]

פעילות לקייטנה סדנאות לילדים חגי ישראל

בקשת הצעה לפעילות

צרו קשר להתאמת הפעילות עבורכם

סדנאות יצירה פעילות לילדים בקיץ חגי ישראל

אכפת לנו מאוד

להעניק שרות מקצועי, מהיר ומסביר פנים, מהרגע הראשון של הקשר ועד לסיום הפעילות

הורדת קטלוג הסדנאות

בקטלוג זה ניתן לך מידע אודות הסדנאות הרלוונטיות לחודשים הקרובים.

לחצו על כפתור ההורדה להורדת הקטלוג

בקשת הצעה לפעילות

רעיון למשלוח מנות

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

סדנאות יצירה פעילות לילדים בקיץ חגי ישראל

אכפת לנו מאוד

להעניק שרות מקצועי, מהיר ומסביר פנים, מהרגע הראשון של הקשר ועד לסיום הפעילות

בקשת הצעה לפעילות

רעיון למשלוח מנות

פניה רעיון למשלוח מנות

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

למידה משמעותית + חוויה יצירתית

רעיון למשלוח מנות

נקודות על הסדנא