חג החנוכה- חג האור

בואו ליצור את ערכי חנוכה

חודש טוב ומבורך!

נס כן קרה לנו … פך שמן כן מצאנו …

מעבר לחגי תשרי, והשמחה הגדולה בשמחת תורה, אנו רואים כבר את הילת אור חג החנוכה.

מה מספרים לנו הנרות הבהירים? כמו לכל אחד ואחת מאתנו, לכל נר יש סיפור מדהים ויפה משלו.

הנר הראשון

הנר הראשון מספר על נצחון בני חשמונאי, על הצבא היווני האדיר. המכבים כנגד צבא של עשרות אלפים, המעטים והחלשים ניצחו את הרבים והחזקים.

הנר השני

הנר השני מספר על הרץ השליח, שיצא להביא שמן חדש וחזר כעבור שמונה ימים, עם שמן טהור להדליק בו את מנורת המקדש.

הנר השלישי

הנר השלישי מספר על דמעות של יגון ואושר: יגון – על בית המקדש המחולל והגיבורים שנפלו בקרב, ואושר – על שניתן לנו לשוב הביתה, לבנות ולשכלל.

הנר הרביעי

סיפורו של הרביעי נר הוא הסיפור של כל אחד ואחת מאתנו: כמו שהנר מאיר את חשכת החדר, הבית והסביבה, כך גם אנו, על ידי מעשינו הטובים, דיבורנו הנעים, מחשבותינו הטובות – אנו מאירים את עצמנו, את משפחתנו ואת קהילתנו, ומוסיפים אור בעולם. (לכן אל הסיפור הזה מוזמנים כולנו, לספר את הסיפור האישי, איך הצלחת להוסיף אור בסביבתך? נשמח לקבל את הסיפור שלך ולפרסם.)

הנר החמישי

הנר החמישי מספר על כוחה של האחדות, ושל היחד, כי חג החנוכה הוא חג של יחד – של מסיבת חנוכה, של ערב לביבות, של התאספות המשפחה יחדיו, בשמחה ובטוב לבב.

הנר השישי

והנה הגענו לנר השישי המספר על שלשלת הדורות של עמנו, חוליה של כל דור קשורה בחוליה שלאחריה ושלפניה, ויחד יוצרות חוליות כל הדורות את שרשרת ההיסטוריה המופלאה, שאנו הממשיכים שלה, המביאים עוד אור ועוד טוב לעולם.

הנר השביעי

והנר השביעי? אומר לנו – רצונכם בסיפור? אומר לכם: סיפור הוא מלשון "ספיר" – אבן טובה שמאירה – אאיר לכם את הדרך בסיפור, על העולם שנברא בשבעה ימים,
ששת הימים של בריאת העולם, והיום השביעי – שבת מנוחה.

הנר השמיני

ומשלים את כולם הנר השמיני,  שנקרא – "זאת חנוכה", מי שמסמל את הנס הגדול, של השמן שהספיק ליום אחד, ודלק שמונה ימים ללא הפסקה.

הנס שאותו אנו, מזכירים, ומספרים,
וחוגגים, כבר יותר מאלפיים שנה. ומי ייתן שנמשיך רק לחגוג ולהאיר
י-ח-ד בכל שנה ושנה, לנצח נצחים. ניתנה לנו הזכות להאיר ילדים והורים, בחוויה יצירתית, במקצועיות, בהתאמה לאופי הייחודי של כל גיל ומגזר.

באפשרותכם להוריד חוברת פעילות לחנוכה.

בואו ניצור יחד את ערכי חג החנוכה.

סדנאות ופעילויות

פעילות מאפיית מצות אפיית מצות לילדים לנוער ומבוגרים סדנת מאפיית המצות היא פעילות בלתי נשכחתשבה המשתתפים חווים את תהליך אפיית המצה השמורהמתחילתו ועד סופו בעצמם ובמו ידיהםבמאפיית מצות אמיתית שאנו נקים אצלכם חוויית אפיית המצה השמורה היא הזדמנות אמיתית ללמוד איך מכינים מצהולחוות ואת התהליך המרתק של אפיית המצות הסדנה מתאימה לכל הגילאים עם תוכן […]

הסוד שמאוחרי ספר התורה, מה יש בתוך ספר התורה, על איזה חומר כותבים אותו ולמה אנחנו חוגגים את מסיבת החומש תוכן ערכי ומותאם אליכם נכיר את מוצרי הסת"ם – ספר תורה, תפילין, מזוזות, נלמד ונחוש את העורות המיוחדים ונכיר מקורב את תהליך יצירת הקלף וכתיבת ספר התורה. חוויה יצירתית ומעצימה בסדנא שלנו, נלמד על תהליך […]

מדוע נוהגים לאכול מאכלי חלב בחג השבועות? נכיר את המקורות למנהג העתיק והחביב ואת הסיבות לאכילת מאכלי החלב והגבינה לכבוד חג מתן תורה. תוכן ערכי ומותאם אליכם נכיר את השמות של החג והמשמעויות שלהם ונשמע את הסיפור על מעמד קבלת התורה בהר סיני מזווית מרתקת, איך התכוננו בני ישראל ליום הגדול וכיצד הכל התרחש? חוויה […]

הורדת קטלוג הסדנאות

בקטלוג זה ניתן לך מידע אודות הסדנאות הרלוונטיות לחודשים הקרובים.

לחצו על כפתור ההורדה להורדת הקטלוג

בקשת הצעה לפעילות

חג החנוכה- חג האור

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

סדנאות יצירה פעילות לילדים בקיץ חגי ישראל

אכפת לנו מאוד

להעניק שרות מקצועי, מהיר ומסביר פנים, מהרגע הראשון של הקשר ועד לסיום הפעילות

בקשת הצעה לפעילות

חג החנוכה- חג האור

פניה חג החנוכה- חג האור

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

למידה משמעותית + חוויה יצירתית

חג החנוכה- חג האור

נקודות על הסדנא