רעיונות לפעילויות בפסח

מחפשים רעיונות לפעילויות בפסח? קדימה, ברוך השם. חג הפסח הוא חג עם הרבה תכנים ונושאים מעניינים. זה חג שיותר קל להסביר אותו גם לילדים קטנים.

מכירים את זה לפעמים כשיש משהו טוב, הזמן עובר מהר? ככה זה כשנהנים ומעבירים את הזמן בחוויות טובות כמו השבת העולמית. איך הפסח נראה אצלכם? הילדים תמיד משחקים ביחד, אף פעם לא רבים, כולם רגועים ומתנהגים בדיוק לפי הציפיות שלנו? או שזה רק חלום טוב, ואם נכנסים לבית מיד שומעים את השעמום של הילדים וכל מה שנגרם מכך.

רוצים לדעת איך אפשר להעסיק את הילדים? מחפשים רעיונות לקייטנה או לפעילות בפסח? קדימה, ברוך השם חג הפסח הוא חג עם הרבה תכנים ונושאים מעניינים. זה חג שיותר קל להסביר אותו גם לילדים קטנים.
רגע לפני שניגע ברעיונות פרקטיים. בואו נתיישב רגע ונחשוב, כמה דברים אנחנו עושים שקשורים לפסח לדוגמא: מה שמים בצלחת פסח

מנקים את הבית, עושים בדיקת חמץ, אוכלים מצות ושותים ארבעת כוסות יין או מיץ ענבים. מספרים על יציאת מצרים, עושים סעודה ליל הסדר בדרך כלל בצורה משפחתית ומה לא.

איזה מסרים אנחנו יכולים להעביר לילדים בקשר עם חג הפסח?

חירות, שחרור, עבדות, היותנו כעם (בני ישראל יצאו ממצרים כעם לקבל את התורה). התייחסות לעניים ודאגה לזולת (בליל הסדר אנחנו מזמינים את אלו שאין להם מה לאכול). זריזות (בהכנת מצות שלא יהיו חמץ), תקווה, גאולה ובטח כל עוד יכול להוסיף עוד כמה ערכים שחשובים לו.
כעת, אחרי שאחרי שקצת חשבנו על מה אנחנו עושים לכבוד פסח. ואיזה ערכים חשובים אנחנו יכולים להנחיל בקשר עם פסח, אני מאמין שכבר צצים לכם כל מיני רעיונות לבד.
ובכל זאת, בגלל שאמרתי לכם שאתן רעיונות פרקטיים, הנה הם פה בהמשך:

רעיונות לפעילויות בפסח

אחד הרעיונות לפעילויות בפסח יצירת כוס אליהו הנביא.

ציוד נדרש: כוסות, צבעים ואביזרי קישוט. 

נחלק לכל ילד, כוס חד פעמית או כוס קרטון ונבקש מהילדים לקשט אותה לפי מה שמתחשק – טושים, צבעים, מדבקות וכל מה שבא ליד.

סיימתם?
הנה יש לכם כוס מיוחדת לאליהו הנביא לליל הסדר.

ציוד נדרש לערכה לבדיקת חמץ: כמות של פרטים קטנים, כמו אבנים, סיכות משרד ועוד.

הפעילות הזו מותאמת יותר לשטח פתוח, אבל אפשר לעשות אותה גם בבית.

נפזר בכל השטח סיכות משרד או אבנים קטנות ואפשר להחליט על כל דבר נח אחר, אבל גם להחליט על פתקים קטנים, חתיכות טישו מקופל ועוד.

חשוב לשים לב שאנחנו מפזרים את מה שבחרנו בזמן שהילדים לא נמצאים בשטח.

אח"כ פשוט מודיעים לילדים שכעת כל אחד עושה "בכאילו" בדיקת חמץ. על כל ילד למצוא 10 פריטים של מה שהחבאנו.
הילד הראשון שמצא את כל ה10 פריטים, הוא המנצח.

ציוד נדרש: אין צורך במשהו מיוחד.

נמצאים בבית? אין לכם כח לארגן דברים מיוחדים? לא נורא. לפעילות הזו, מה שיש לנו בבית זה מספיק.
נבקש מהילדים להתחלק ל2 קבוצות. כל קבוצה תנסה לבנות אוהל באמצעות שמיכות, כריות, מצעים, כסאות, וכל מה שבא ליד.

בואו נראה, איזה קבוצה תצליח להכין את האוהל הכי מיוחד.
אחרי ששני האוהלים מוכנים, אפשר לבקש כל קבוצה לשלוח את אחד הילדים שיהיה כאילו הנציג שיספר את מה שהוא חווה – בכובע של יוצאי מצרים.

חשוב מאוד לפני הפעילות להגיע לתיאום ציפיות מול הילדים עם איזה דברים אפשר להשתמש.

ציוד נדרש: בגדים ישנים ואביזרי תחפושת.

נבקש מהילדים להכין הצגה על יציאת מצרים.

בהתאם לגילאים אפשר להחליט האם רוצים ללכת רק על שלב אחד בסיפור, למשל: רק עשר המכות, רק יציאת מצרים, רק קריעת ים סוף וכן הלאה.

נשחק את המשחק עדים רק בהתאם לפסח.
אפשר להתחלק או לקבוצות של 3 ילדים, אפשר לעשות את זה הורים מול ילדים ואיך שלא בא לכם לחלק את הקבוצות.

המשחק הוא שיש 2 משתתפים (עדים) שצריכים להמציא מחוץ לחדר תיאור עם כמה שיותר פרטים על שלב כל שהוא בסיפור יציאת מצרים.
אחרי שהם הכינו את הסיפורים, אחד העדים נכנס לחדר (בית המשפט) ועל שאר המשתתפים (השופטים) לשאול אותו כמה שיותר פרטים על הקטע הנבחר.

אחרי שסיימו לחקור את העד הראשון, העד השני נקרא לחדר ומתחילים לחקור אותו ולשאול אותו את השאלות ששאלו את העד הראשון. המטרה של העדים היא לענות את כל התשובות אותו דבר והמטרה של השופטים היא לפסול את העדות של העדים. בואו נראה מי יצליח ראשון?

ציוד נדרש: כלי כתיבה ודפים כמספר המשתתפים למעוניינים: 3 פתקי ממו לכל משתתף.

כל המשתתפים ישבו במעגל וכל אחד יצטרך לכתוב לעצמו על פתק רק 3 אביזרים שהוא היה לוקח איתו אם הוא היה עכשיו יוצא ממצרים למדבר.

אחרי שכל אחד כתב, המנחה יאסוף את כל הפתקים ויתחיל להקריא את הפתקים ועל המשתתפים לגלות מי כתב את הפתק הזה. לאחר שהמשתתפים גילו את כותב הפתק, על הכותב להסביר למה זה הפרטים שאותם הוא בחר לקחת איתו.

אפשרות נוספת:

להכין מראש פתקי ממו (במספר שיהיה 3 פתקים לכל משתתף) ולכתוב עליהם שמות של אביזרים (לדוגמא: שעון, סידור, פלאפון, נעלי בית, תפילין, מצפן, כסא מתקפל, שק שינה, נרות, חוט, בטריות, זכוכית מגדלת, תמונה של צדיק ועוד).

לאחר מכן לפזר את הפתקים על הרצפה ולבש מכל משתתף לקחת 3 פתקים שהיה בוחר לקחת איתו ובסיום לעשות סבב שכל אחד יסביר למה דווקא זה מה שהוא בחר.

רעיונות לפעילויות בפסח סדנת ערכה לבדיקת חמץ

מקווה שאחרי כמה רעיונות לפעילויות בפסח הבנתם כבר את העיקרון לבד. נהנתם? הפסח עבר עליכם במהירות? יופי.
יש לכם רעיונות נוספים? תמיד נשמח לשמוע. וניתן להגיע אלינו לפעילות משפחתית בצפון.

שתפו באהבה
סדנאות חוויה יצירתית

סדנאות חוויה יצירתית

פעילות הסדנאות להכרת חגי ישראל הקיפה והגיעה ללמעלה מ-3537 נקודות בארץ ובעולם ומתרחבת בהתאם לחזון שהסברת הפנים והקניית הערכים בדרך נעימה ושמחה צריכה ויכולה להגיע לכל אחד ואחת. הסדנאות מופעלות במקצועיות ובהתאמה אצל כל המעוניינים בכך לרבות גנים, בתי ספר, מתנ"סים, קיבוצים, מושבים, רשויות, קהילות, חברות, ארגונים, עמותות, ירידים ופסטיבלים, אירועים ופעולות משפחתיות ועד לפעולות ממשלתיות וכלל ארציות.

סדנאות ופעילויות

יצירת משלוח מנות לפורים מה זה "משלוח מנות"? אחת מהדרכים שמוזכרת במגילה לחגיגה הגדולה בפורים היא: משלוח מנות!כל אחד ואחת צריכים לשלוח בפורים לפחות שתי מנות לאדם אחד,וכמובן – כל המרבה לשלוח – הרי זה משובח… בפורים אנו שמחים ומודים על הניסים והנפלאות שעשה לנו ה' בימי מרדכי ואסתר.כל היהודים שחיו במדינות המלך אחשוורוש חגגו […]

קופת צדקה צבעונית מעץ סדנת יצירת קופת צדקה מעץ, מתאימה במיוחד להפעלה לקבוצות של הגילאים הצעירים ולהפעלה בהפנינג לילדים לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ויריד פתוח. הסדנה מומלצת בדרך כלל לתלמידים ולתלמידות עד כיתות ד' ובמיוחד לילדי הגנים. זוהי פעילות מותאמת לגיל הרך שאין בה משהו מורכב. הילדים מאוד נהנים לצבוע בגואש ובצבעי הטוליפ את […]

יצירת פמוטים מעץ זית לשבת וחג סדנת יצירת פמוטים מענפי זית היא פעילות ייחודית בנושא השבת עם עבודה בעץ ולמידה משמעותית על הדלקת נרות השבת והחגים. כל סדנאות השבת, ובמיוחד הסדנאות שכוללות עבודה בעץ, מופעלות בהצלחה רבה בכל המגזרים והגילאים וסדנת הפמוטים היא מהסדנאות המבוקשות ביותר. ניתן להפעיל את הסדנה בפני עצמה או לשלב 2 […]

הורדת קטלוג הסדנאות

בקטלוג זה ניתן לך מידע אודות הסדנאות הרלוונטיות לחודשים הקרובים.

לחצו על כפתור ההורדה להורדת הקטלוג

בקשת הצעה לפעילות

רעיונות לפעילויות בפסח

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

סדנאות יצירה פעילות לילדים בקיץ חגי ישראל

אכפת לנו מאוד

להעניק שרות מקצועי, מהיר ומסביר פנים, מהרגע הראשון של הקשר ועד לסיום הפעילות

בקשת הצעה לפעילות

רעיונות לפעילויות בפסח

פניה רעיונות לפעילויות בפסח

ניצור קשר להתאמת הפעילות הטובה ביותר

למידה משמעותית + חוויה יצירתית

רעיונות לפעילויות בפסח

נקודות על הסדנא